Aflevering 42: Running game servers on Kubernetes

Jan Stomphorst
Ronald Kers
Luister naar deze aflevering op jouw favoriete platform!
Apple Podcast Icon - Radio Webflow TemplateSpotify Icon- Radio Webflow TemplateGoogle Podcast Icon - Radio Webflow TemplateAnchor Icon - Radio Webflow TemplateSoundCloud Icon - Radio Webflow Template
Aflevering 42: Running game servers on Kubernetes
February 12, 2024
38
 MIN

Aflevering 42: Running game servers on Kubernetes

Agones is een revolutionaire serveroplossing die specifiek is ontworpen voor het beheer van game servers op Kubernetes.

Samenvatting

[English episode] 🚀🎮 In Aflevering 42 hebben we het genoegen om Mark Mandel, Developer Advocate bij Google Cloud for Games, te verwelkomen. Samen verkennen we de dynamische en complexe wereld van game-ontwikkeling, waarbij we ons verdiepen in twee opmerkelijke technologische hoogstandjes: Agones en Quilkin.

Agones is een revolutionaire serveroplossing die specifiek is ontworpen voor het beheer van game servers op Kubernetes. Met Agones kunnen ontwikkelaars in-memory stateful workloads beheren, waardoor ze de flexibiliteit hebben om servers dynamisch te schalen op basis van de vraag van spelers. Een van de meest indrukwekkende kenmerken van Agones is het vermogen om spelsessies toe te wijzen aan specifieke servers, waardoor updates van serverversies geen invloed hebben op de gameplay-ervaring van spelers die al zijn ingelogd. Dit zorgt voor een naadloze overgang en minimaliseert onderbrekingen in de gameplay.

Quilkin, aan de andere kant, biedt een geavanceerde service mesh-oplossing speciaal gericht op de behoeften van gameservers. Het stelt ontwikkelaars in staat om de netwerkcommunicatie tussen game servers te optimaliseren, waardoor ze kunnen profiteren van lagere latentie, verbeterde betrouwbaarheid, schaalbaarheid en beveiliging. Door het implementeren van Quikin kunnen game-ontwikkelaars een naadloze en responsieve multiplayer-ervaring bieden aan hun spelers, zelfs bij de meest veeleisende workloads.

Tijdens onze boeiende discussie met Mark Mandel verkennen we de diepten van deze technologieën, begrijpen we hun impact op de gamingindustrie en ontdekken we hoe ze de toekomst van multiplayergaming vormgeven op het Google Cloud-platform. Mis deze onthullende en boeiende aflevering niet, waarin we de grenzen van game-ontwikkeling verkennen en de kracht van technologie benutten om meeslepende en boeiende game-ervaringen te creëren. 🚀🎮

https://github.com/googleforgames/agones
https://github.com/googleforgames/quilkin